FAQ - Ofte stilte spørsmål
Hvordan betaler jeg?
Du kan betale med kort eller Vipps. Det er mulig vi får andre betalingsløsninger på sikt, men kom gjerne med forslag om det er noe du savner.
Det blir opprettet en ordre du kan følge på «Min side» eller via mail. Den vil oppdateres løpende gjennom prossessen. Reparasjoner og oppdrag vil utføres først. Så vil du få en faktura med en vipps link. Når den er betalt vil maskinen sendes i retur. Du har alltid 3 mnd garanti på jobben som er gjort.
Hvordan fungerer reprasjon eller oppgradering av min maskin?
Først blir vi enige om hva som skal gjøres og en pakkepris. Videre sender du maskinen, spillene eller det du trenger hjelp med til meg. Videre holdes du oppdatert underveis om du ønsker det. Jeg sier i fra når maskinen er klar (tar vanligvis 1-2 dager), så sender jeg den tilbake via posten, eller du kan hente om du ønsker det.
Kan du ordne ting som ikke står på nettsiden?
I mange tilfeller kan jeg ordne det meste. Jeg får ikke skrevet alt jeg har muligheten til eller alt jeg kan få tak i. Om det er noe du trenger hjelp til så bare spør. Om jeg ikke kan hjelpe deg kan jeg alltids hjelpe deg med å finne noen eller noe som kan løse problemet. Bare spør 🙂
Får jeg varene raskt?
Rask levering er noe vi prioriterer. Alle varer som blir bestilt innen kl 09:00 blir sendt samme dag. Bestiller du fra fredag etter 09 til mandag morgen blir pakken sendt på mandag. Om du har behov for express levering kan dette ordnes, ta kontakt på mail så kan vi ordne levering på 1-2 dager.
Er dere et ekte firma?
Ja dette er en butikk, eller firma/selskap. Vi er registrert i Brønnøysund registrene med org nr: 934489659. Vi er nyoppstartet og har ikke omsatt for 50,000kr enda. Det betyr at det ikke skal betales mva. Dette vil nok endres mot sommeren 2025. Så frem til det kan kundene nyte godt av rimeligere priser.
Har du erfaring med dette da?
Jeg har reparert og «moddet» Gameboy Color og Advance i noen år nå. Det siste året har jeg skalert opp en del da jeg begynte å selge maskinene jeg hadde til overs på Finn. Jeg fikk da også en del forespørsler om reparasjoner og batteribytter på spill. Det har egentlig bare utviklet seg på den måten. Jeg har ikke totaloversikt men jeg har nok reparert og fikset rundt 100-150 maskiner. Jeg har også begynt å jobbe på DS/2DS/3DS det siste året, samt fikse litt enkle jobber på Nintendo Switch. Jeg har også tenkt å begynne å ta arbeid på «Tv spill» konsoller som Super Nintendo, N64 og Gamecube. Men jeg synes det er viktig å ta dette i et rolig tempo så kvaliteten fortsetter å være prioritert.
Kan jeg stole på dere da? Eller er dette scam?
Vi er en nyoppstartet bedrift som startet november 2024. Vi har ikke fått så mange reviews på Trust Pilot og tilsvarende sider enda. Men vi oppforderer alle kunder til å skrive en ærlig review. Det hjelper å se at andre har gode opplevelser med oss. Jeg har operert lenge fra Finn.no der har jeg over 330 reviews med 10/10 i snitt. På «om oss» i menyen finner du link til Finn profilen for å lese reviews selv. Det viktiste for meg er fornøyde kunder og et godt rykte. Personlig har jeg jobbet i mange år som butikksjef, både på GameStop, Free Record Shop og Teknikmagasinet. Jeg har også IT utdannelse på bachelornivå og fag på Master nivå innen e-business og nettbutikk drift. Dette kombinert med lidenskapen for retro maskiner og lang erfaring med reparasjoner danner fundamentet for Retro-mods.no. Vi er helt i oppstarts gropen enda og det er så masse jeg ønsker å gjøre. Det første jeg skal begynne med er å lage gratis video guider hvor jeg viser hvordan du kan reparere og modde maskiner selv. Jeg ønsker å spre gleden med disse fantastiske maskinene uten at det skal koste skjorta.